تفاوت چسب سیلیکون خنثی و چسب سیلیکون اسیدی


تفاوت چسب سیلیکون خنثی و چسب سیلیکون اسیدی

تفاوت انواع چسب سیلیکون خنثی و اسیدی

 

چسب های سیلیکون امروزه نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز ها و همچنین صنایع دارند. چسب سیلیکون هم به صورت درزگیر و هم بصورت چسب استفاده می شود. چسب های سیلیکونی به دلیل اینکه مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و شرایط محیطی دارند، برای استفاده های داخلی و خارجی مناسب هستند. چسب سیلیکون یا درزگیر سیلیکون به دسته بندی های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به دو نوع پر طرفدار در ایران می پردازیم و راجع تفاوت هایشان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دسته بندی چسب های سیلیکون در بازار ایران:


1- چسب سیلیکون اسیدی (Acetoxy):

چسب سیلیکون اسیدی یا همان درزگیر سیلیکون اسیدی در بازار ایران به همان چسب آکواریوم معروف است. این چسب ها برای انجام انواع امور عمومی و در بعضی جاها به عنوان چسب تخصصی مورد مصرف قرار میگیرد. چسب آکواریوم در بسیاری از موارد به عنوان تنها راه حل موجود قابل صرفه و کار راه انداز استفاده می شود. به عنوان مثال میتوان به ساخت آکواریوم، درزگیری اطراف پنجره های دوجداره، استفاده به عنوان چسب در کارهای تزئیناتی و دکوراتیو، استفاده برای کارهای چوبی نظیر ساخت کابینت آشپزخانه و حتی استفاده به عنوان درزگیر در صنایع سنگین و خودروسازی ها اشاره کرد. سیستم خشک شدن چسب های سیلیکون آکواریومی بصورت استوکسی است و به همین دلیل نباید بر روی سطوح حساس نظیر قطعات الکترونیکی، برد ها یا مدار ها، قطعاتی که خوردگی بر روی آنها اثر منفی دارد استفاده شود. این درزگیر های سیلیکون اسیدی دارای بوی تندی هستند که شبیه سرکه یا اسید هستند که پس از خشک شدن این بو کمتر می شود و در برند های با کیفیت این بو تقریبا از بین می رود.


2- چسب سیلیکون خنثی (Neutral):

این نوع از چسب های سیلیکونی بر پایه سیلیکون اسکسیم یا سیلیکون نوترال می باشد که تفاوت زیادی با سیلیکون های اسیدی دارند. این چسب های سیلیکون خنثی در مقایسه با سایر درزگیر های سیلیکونی از قدرت چسبندگی بیشتر، دوام و پایداری بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر UV و خاصیت کشسانی بیشتری برخوردار است. این چسب های سیلیکون خنثی برای انجام تمامی امور آب بندی، هوابندی و درزگیری های رایج صنعتی و ساختمانی بکار برده می شود. آب بندی کرتین وال، آب بندی اسپایدر و چسباندن فلاشینگ نیز یکی دیگر از کابرد های چسب سیلیکون خنثی می باشد. سیستم خشک شدن چسب سیلیکون خنثی به نحوی است که به هیچ عنوان بر روی سطح اثر مخربی ندارد و بدون ایجاد حلال یا روغن بر روی سطح، چسبندگی و آب بندی مناسبی را فراهم می سازد. مقاومت چسب سیلیکون خنثی در برابر اشعه uv بسیار بیشتر از مقاومت چسب سیلیکون اسیدی یا سیلیکون جهانی می باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده لیست  انواع  چسب سیلیکون  در فروشگاه رایمند تجارت روی لینک مشخص شده کلیک کنید. 

 

 

چسب سیلیکون خنثی و چسب سیلیکون نوترال

آب بندی کرتینوال یوچنل با چسب سیلیکون خنثی

تمامی حقوق این سایت برای شرکت رایمند تجارت محفوظ می باشد